Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: kainaloon levinnyt rintasyöpä
Ihminen on siitä merkillinen, että jos vain on syitä, hän löytää kyllä keinot selviytyä, ja olen nähnyt niitäkin, jotka pysyvät voimakkaita, vaikka ruumis olisikin jo raihnainen. Tietenkin, jokainen omalla kohdallaan miettii, miksi juuri minä ja kuka seuraavaksi, mutta näihin kysymyksiin ei löydy vastausta.Olen kuullut lukuisista kohtalotovereista, jotka ovat sairastuneet melko nuorina, ja kuitenkin saaneet jatkaa elämäänsä huonosta ennusteesta huolimatta. Itsekin olen ajatellut, että tämä on kapinaa solutasolla, ja nyt käytän kaiken tietoni ja taitoni nujertamaan tämän kapinan mm. lääketieteen avulla.
Olen oivaltanut ja huomannut, että tämän sairaudenkin kanssa voi elää, ja että elämä on sinänsä hyvin arvokas ja hieno asia. Sitä ei kannata haaskata kaikenmaailmaan turhuuksiin. Huoli omasta itsestä on ylellisyyttä, kun lähellä ovat myös lapset, ja aivan vilpittömästi voin sanoa iloitsevani omista lapsistani. Samalla tavoin uskon että äitisi iloitsee myös Sinusta ja ajattelee, että hän haluaa elää Sinun takiasi ja voittaa tämän sairauden. Jo ajatus siitä antaa voimia, joten
uskon että äitisi jaksaa pahimpien vaiheidenkin ylitse.
T. Karhutar
- kainaloon levinnyt rintasyöpämasentunut
- Re: kainaloon levinnyt rintasyöpämasentunut
- Re: kainaloon levinnyt rintasyöpäKarhutar
- Re: kainaloon levinnyt rintasyöpämasentunut