Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lapsellani on syöpä
Re: teratooma
Moi!Kiitos kannustuksestasi! :) Yritän nyt vastata kysymyksiisi...
En ihan osaa sanoa tarkasti, kuinka äkkiä teratooma uusi, mutta syöpähoidot oli jo ohi ennenkuin täytin vuoden. Hyvänlaatuisesta teratoomasta oli todennäköisesti jäänyt leikkauksessa joitain "juuria" jotka sitten muuttui pahanlaatuiseksi ja se levisi. Minua hoitava lääkäri oli lomalla silloin, kun rupesi tulemaan merkkejä uusimisesta (pakaraan kova patti) ja hoitojen alku pitkittyi ja todennäköisesti juuri sen vuoksi mulle on jouduttu tekemään nämä kaikki viritykset mahaan. Ja juuri sen vuoksi mulle ei juurikaan annettu toivoa elämään.
Tuleeko Sinulle/teille Sylva -lehti? Muistaakseni viime vuoden kevättalven numerossa on juttua teratoomasta. Ihan mielenkiintoinen artikkeli ja mikä ainakin mun kohdalla parasta: se on suomeksi ;)
Silloin 20 vuotta sitten teratooman hoito oli paljon "alkeellisempaa" ja jos nyt tulisi sama tilanne mitä tuolloin, uskon että hoidot olisivat paljon kehittyneempiä. Ainakin Sylvan artikkeli antaa sellaisen kuvan.
Toivottavasti osasin ainakin jollain lailla vastata kysymyksiisi! :) Teratooma on harvinainen ja olen iloinen että täällä on muitakin sairastanut sen vaikkei sairautta tietenkään kenellekään toivo. Mutta että ei ole yksin. :)
Sanohan tytöllesi terveisiä kohtalotoverilta ja älkää pelätkö uusimista ainakaan hallitsevasti. Kuten sanoit, uusimisen riski on pieni ja näillä hoidoilla uskoisin uusimisestakin selviävän hyvin jos näin tapahtuu. :)
Tsemppiä Sinulle ja laita välillä kuulumisianne tänne :)
Niina
- teratoomaniinah
- Re: teratoomatäti toiveikas
- Re: teratoomamacca78
- Re: teratoomaniinah