Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: Meni elämänarvot uusiksi

Voi kuinka surullista, että teillekin tämä tauti tuli elämään.
Silloin kun oma tyttäreni sairastui, 2v 7kk:tta sitten, eräs ystäväni sanoi minulle osuvasti:"paraneminen voi alkaa, kun taudin syy on selvinnyt". Tuo ajatus lohdutti etenkin silloin alussa aina pahoina päivinä, hetkinä.
Älkää huolehtiko nyt mistään ylimääräisistä, esim. työ.(Vaikka hassulta kuulostaa). Sairaalassa on varmasti sosiaalityöntekijät jotka opastavat teitä kaikissa käytännön asioissa. Syöpälapsen vanhempana voin todeta, että kyllä siinä kohtaa yhteiskunta huolen piti. Ja alussa kannattaa pitää sairaslomaa niin paljon kuin mahdollista. (niin ellei sitten ole yrittäjä tms.)
Hoidot ovat kuitenkin hyvät ja lääkärit huipputasoa. Alku vaan on niin syvää shokkia, pelkoa, epätietoisuutta. Itse olin ainakin aivan sekaisin tuolloin, kunnes sitten laitostuin ja leukemia, sairaala ja kaikki niihin liittyvät muodostivat tärkeimmän osan elämästämme silloin.
Joko tiedät mikä leukemia pojalla on?
Jaksamisia kovasti teille kaikille.
granu | 25.1.2008 klo 22:36:33