Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: Yksinäisyyttä...

Voin samaistua tuntemuksiisi täysillä. Nuorimmaisemme sairasti myös kahdet leukemiat. Ensimmäisen kerran kolmevuotiaana. Tauti uusi kahdeksan vuoden päästä. Toivo paranemisesta auttoi jaksamaan, vaikkakin tuon ekan leukemian aikaiset takautumat valtasivat mielen. Hoidot olivat tosi rankat ja jouduimme lähes asumaan sairaalassa pahojen infektioiden vuoksi. Hän kuitenkin menehtyi puolentoista vuoden taistelujen jälkeen.
Vasta silloin tajusin, miten kertakaikkisen väsynyt olin, olin unohtanut hoitaa ja antaa aikaa itselleni.

Silloin kun lapseni sairasti ekaa leukemiaa, sain taistella toisten lasteni hoidosta sekä kodin hoidosta. Sairaalan sosiaalihoitajan kanssa emme hellittäneet ja niin sain hoitajan kotiin, koska terveistä lapsista kaksi oli alle kouluikäisiä ja esikoinen eka luokalla.
Kodin hoitaja kävi kerran viikossa siivoamassa ja teki ruokaa jopa pakkaseen, kun tällaiset työt eivät kuulunet lastenhoitajalle.

Nyt toisen leukemian aikaan lapseni olivat murrosikäisiä ja esikoinen lukion kolmannella, eli hänellä oli yo-kirjoitukset edessä. Kuitenkin hän itse halusi hoitaa kodin, kun jouduin nuorimmaisemme kanssa jälleen olemaan pitkiäkin aikoja poissa kotoa. Siinä shokissa en ajatellut selkeästi, koska tuo ratkaisu koitui kuitenkin pidemmän päälle meille kaikille hyvin raskaaksi. Kerran kyllä kysyin onko mahdollista saada mitään apua, mutten jaksanut olla tarpeeksi sinnikäs.

Yleensä väsymys iskee aina jälkikäteen ja se on hirvittävän rankkaa. Mielestäni sinun kannattaisi hakea lääkärin todistus väsymyksesi vuoksi ja hakea sitten kodinhoito/lastenhoito apua, että voisit itse saada tarpeellista lepoa. Oman itsesi ja lastesi terveys on vaakalaidalla, jos et
saa jostain apua.
Voimia sinulle kaiken keskellä, olet puskenut mahdottomien tilanteiden läpi, Nyt olisi kuitenkin saatava aikaa itsellesi.
enkeliprinsessan äiti | 24.3.2008 klo 14:16:20