Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: Re:kiitos...

Meidän tyttäremme on juuri läpikäynyt rankat syöpähoidot, toinen munuainenkin poistettiin vajaa vuosi sitten wilmsin tuumorin takia.Nyt hän on saanut terveen paperit, tosin tikit ovat vielä rinnassa laskimoporttileikkuksen poiston takia ja kontrollit ovat joka toinen kuukausi.
Syksyllä 2006, kun syöpä todettiin ja tietoa tuli pilvin pimein, yritimme noudattaa kaikkia neuvoja täsmällisesti kaiken sekasorron keskellä. Käytimme aina kertakäyttöhnaskoja pottakäynnin jälkeen ja hävitimme yövaipat heti, hampaat harjasimme huolellisesti, vältimme nuhaisia ihmisiä,kauppoja jne. Pian kuitenkin unohdimme esim. hanskat kokonaan. Tarkempi käsienpesu jäi toko rutiineihin.
Raskaudesta vielä;olen nyt muistaakseni 24. viikolla raskaana. Se ei aiheuttanut meillä mitään erilaisia varotoimenpiteitä (yövaippaa käytetään yhä). Toisaalta koko syksy meni sairaan lapsen viimeisten hoitojen odotteluun,tutkimuksiin, portin poistoon jne. että olen melkeinpä unohtanut, että olen raskaana, saati sitten riemuita siitä. Tästä olen tuntenut hieman syylisyytä, mutta raskas n. 14 kuukautta kestänyt prosessi syöpäperheenä vei kaiken huomion,voiman.Toisaalta, nyt kun viimein olen julkistanut olevani raskaana, yleinen mielipide ei ole mitenkään kannustava, vaan pikemminkin ihmettelevä: "mitenkä te nyt taas lasta haluatte, vaikka vanhemmalla tytöllä (4v) on syöpäleima otsassaan vielä pitkään ja ikääkin sulla on jo vähän liikaa..."
Toivon teille (kaikille) voimia lapsen syöpähoitoihin ja toivottavasti jaksat iloita myös raskaudestasi.
Äiti T.R. | 26.11.2007 klo 09:18:58