Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Ruokatorvi- tai mahansuun syöpä
Etsin kyselylomakkeen pilottitestaukseen ruokatorvi- tai mahansuunsyövästä kärsiviä henkilöitä.Kyselylomakkeella pyritään mittaamaan sairastavan elämänlaatua ja saamaan tietoa sairaudesta.
Tekemäni haastattelu on kielellinen arviointi ja sen tarkoituksena on saada pätevä ja luotettava suomenkielinen kyselylomake, jota voidaan käyttää Suomessa ja joka on tuloksiltaan vertailukelpoinen kansainvälisissä kliinisissä tutkimuksissa. Olen aikaisemminkin ilmoitellut näillä sivuilla ja kerännyt haastateltavia tätä kautta.
Teen yhteistyötä amerikkalaisen syöpään erikoistuneen yrityksen kanssa (www.facit.org) joka vuosien mittaan on kehittänyt erilaisia elämänlaatua mittaavia kyselylomakkeita. Haastateltavien henkilötietoja ei rekisteröidä millään muotoa, niitä ei itse asiassa edes tarvita. Haastattelijaa eli siis minua kiinnostaa vain vastaajan ikä, sukupuoli ja ammatti sekä kaikki mahdolliset kommentit kyselylomakkeeseen liittyen. Palkkioksi haastateltava saa ajastaan ja kommenteistaan pienen lahjakortin.
Haastattelu tapahtuu elo-syyskuussa 2009.
Ystävällisesti pyydän kiinnostuneita ottamaan yhteyttä ja samalla vastaan mielelläni kaikkiin mahdollisiin lisäkysymyksiin.
M.Ojanen
s-posti: mo-ojanen@kolumbus.fi
puh. 050-430 30 67
- Ruokatorvi- tai mahansuun syöpäMO