Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Toipilas

Hei,
Hänen syöpänsä oli levinnyt löydettäessä, mutta en tiedä miten. Ilmeisesti se oli aika laajalle levinnyt. Hän ei siitä koskaan puhunut. Sanottiin vain, että ilman hoitoja aikaa on kaksi vuotta, hoitojen kanssa viisi. Monenlaisia hoitoja hän sitten sai, 7 vuotta lopulta sinnitteli ja oli vajaa 75 kuollessaan.

Oma tautini löytyi sitten alle 3 v hänen kuolemansa jälkeen enkä ollut kuin reilu viisikymppinen. Minulla on leikkauksesta mennyt nyt 4 kk. Muuten olen toipunut ihan hyvin, mutta edelleen rasituksessa inkontinenssi vaivaa. Tämä on tympeää, sillä lenkkeily on ollut kauan harrastukseni. Normaalit toimet sujuvat kyllä tältä osin melko hyvin.

PSA:ta on minulla seurattu jo vuosikausia ja taudin löydyttyä seurataan kaiketi loppuelämän ajan. Pitäisi vaan oppia olemaan miettimättä tätä asiaa koko ajan, mutta kyllä tämä ainakin vielä pyörii melko paljon mielessä ja varmasti aina kun kontrolli lähestyy.

Toipilas | 13.10.2008 klo 16:17:35
  • Toipilas
    ion
    13.10.2008 klo 11:13
    • Re: ToipilasToipilas
      13.10.2008 klo 16:17