Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Eturauhassyöpä, Gleason 9

Tervehdys!
Olen samanikäinen ja minulla todettiin syöpä keväällä 2005. Psa oli 45 ja gleason 7. Tämä gleason määrittely on todella ollut käytössä 60-luvulta lähtien siis yli 40 vuotta. Patologi tutkii silmämääräisesti näytettä ja määrittelee pisteet. Tuli mieleen, että on varmasti monenlaisia patologeja ja heilläkin hyviä ja huonoja päiviä. No parempi tämäkin kuin ei mitään.
Sädetyksen jälkeinen alin psa arvo oli minulla 0,3. Söin vuoden 150 mg Casodexiäja sitten kaksi vuotta ilman. Nyt psa oli pompsahtanut jo yli viiden ja piti aloittaa lääkitys uudelleen. Siis neljä vuotta kulunut kohta diagnoosista ja vointi on melko hyvä. Elämä naisen kanssa sujuu ongelmitta. Mitään ihmeempiä kipuja ei ole ollut. Paino nousi kyllä diagnoosin jälkeen rutkasti, mutta olen sitäkin saanut hiukan alas. Kyllä me tämän taudin kanssa pärjäillään!!
C61... | 1.2.2009 klo 21:20:45