Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Sairastan suurisoluista T-solulymfoomaa, onko kohtalontovereita?

Itselläni todettiin elokuussa. Agressiivinen. Sytostaatteja olen saanut joka toinen viikko 3 päivänä peräkkäin yhteensä tähän mennessä 18 kertaa. minulla alkoi nivusesta ja saatiin häädettyä jo ensimmäisellä sytokerralla. 2 kertaa Ct kuvat, eikä merkkiäkään pesäkkeistä. Mulle on aloitettu taudin ärhäkkyyden ja helposti uusiutumisen vuoksi Tammikuun lopussa korkea- annos hoito, jossa kerättiin omia kantasoluja. Keräys onnistui hyvin. Nyt minulla on 25.2 kantasolujen palautushoito. Elikkä 5 päivänä peräkkäin korkea-annos sytoja, joka tuhoaa luuytimen, sen jälkeen omat kantasolut palautetaan verenkiertoon. Tässä vaiheessa kriittisin vaihe, koska solut ovat 0-vaiheessa 1-1,5 viikkoon ja infektiovaara älyttömän suuri, ennnenkuin omat valkosolut alkavat lisääntyä.
Pelottaa...
Mulla näiden sytojen aikana ei mitään ongelmia, ei infektioita, tulehduksia ja kunto aika hyvä. Toivon ja rukoilen että tämä vaativin hoito myös menisi hyvin. Kotona 14- vuotias murkkuikäinen poika tarvitsee vielä isää.
Millainen teidän tautinne kuva on. Mistä alkanut ym. ja hoitosuunnitelmat jatkossa.
-Jouko
Jouko | 17.2.2008 klo 13:51:14