Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: eturauhassyövänhoidot?
Hei,Minulle tehtiin 2v sitten radikaalilekkaus. Sairaslomaa oli 4 vko, tosin viikkokin olisi riittänyt, kun työni on toimistotyötä ja toipuminen oli nopea. Leikkaavan lääkärin sovin etukäteen, koska leikkaus vaativa erektiohermot, virtsanpidätys ym. Leikkaus tehtiin 2v sitten Helsingissä Marian sairaalassa. Virtsanpidätys toimi heti leikkauksen jälkeen sinä vaiheeessa kun katetri/virtsasalkku poistettiin, erektiokyky on palautunut mutta on paljon huonompi kuin ennen leikkausta. Olin 56v kun leikkaus tehtiin. Jos hyvä erektiokyky on kovasti tärkeä noinkin nuorelle miehelle niin kannattaa harkita mainitsemaasi toista hoitamuotoa, jossa paraneminen yhtä hyvä ainakin luettavissa olevien tietojen mukaan mutta hoito kestää kauan eikä hoidu laakista niinkuin leikkauksessa. Vaikuttaa gleason asteikon mukaan, että syöpäsi on kapselin sisäinen eikä ole levinnyt muualle joten paranet varmasti täysin.
Leikkaavan lääkärin saa kun maksaa hänelle ja anestialääkärille yksityismaksun n. 500€ muuten kulut samat kuin kunnallisessa. Valitsin lääkärin jolla on koko ajan näitä leikkausia niin että pysyy hyvä tuntuma eli alan ihmiset suosittelivat. Minulla on jälkimmäisestä avioliitosta 5 lasta, joista nuorin oli leikkaushetkellä 4v.
- eturauhassyövänhoidot?50 v eturauhassyöpä
- Re: eturauhassyövänhoidot?50 v eturauhassyöpä
- Re: eturauhassyövänhoidot?50 v eturauhassyöpä
- Re: eturauhassyövänhoidot?kuu
- Re: eturauhassyövänhoidot?Basisti