Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Älä kataja hermoile!
Hyvä ystävä, anna minä hermoilen ihan rauhassa, äskenkin join teetä varpaat takkatulen lämmössä.
Sinä olet onnellisessa asemassa, kun kykenet luottamaan annettuun tietoon.
Kaikki eivät luota. Eturauhassyövästä saa ihan niin ristiriitaista tietoa kuin haluaa, jos haluaa lukea myös valtavirrasta poikkeavaa.
Esim. sanotaan, että on hyvä, että eturauhassyöpä löydetään aikaisessa vaiheessa.
(Eikä tässä yhteydessä puhuta esim. Gleason- arvosta.)
Toiset sanovat, että voidaan jäädä katselemaan, kunnes syöpä alkaa oirehtia. No, onko kiire vai ei?
Toiminnan kaupallisuudesta vaietaan kuin muuri,vaikka tiedämme että lääketieteestä tiedottaminen on edistynyt enemmän kuin lääketiede.
Toiset sanovat että leikataan turhaan, joko siihen on vastaus. Turhaan vai ei? Tuskin kukaan haluaa tulla turhaan leikatuksi.
Nykyään pitäisi hoitaa terveyttä, ei sairautta.
Mitä se tarkoittaa meille, joilla on löydetty
epäselvää solukkoa eturauhasesta?
Jos sairaanhoidossa on rahapula, miksei tarjota halvinta hoitoa, eli ainoastaan Psa:n yms seurantaa? Onko siis jostakin muusta kyse?
Ainakin allekirjoittanut sai aiemmin syöpäneuvonnan (sinänsä arvostettavilta hoitajilta) epätyydyttävää tietoa. Lisäksi useimpiin kysymyksiin oli vastaus, "sitä pitää kysyä hoitavalta lääkäriltä."
Lisäksi väitettiin mm. että varmuuden vuoksi ei leikata ketään.
Kuitenkin eturauhassyöpä on melkoinen mysteerio, koska kukaan ei voi yksittäisestä eturauhassyövästä sanoa miten se tulee jatkossa käyttäytymään.
Leikkausrobottikaan ei pysty ennustamaan.
Luonnollisesti vakavasti oirehtivat tapaukset ovat erikseen.
Eräs syöpään sairastunut nainen radiossa: "aluksi surin, miksi juuri minulle ... miksi juuri minulle .... kunnes hän eräänä aamuna totesi miksi _ei_ juuri minulle?
Tätä vois taas miettiä Jouluna. Olen oppinut olemaan jopa vähän kiitollinen.
Hyvää Joulunaikaa meille kaikille.
- Verkkoneuvontaa syövästäSyöpäjärjestöjen viestintä
- Älä kataja hermoile!C61...
- Re: Älä kataja hermoile!kataja
- Hyvää Joulua!hraManson