Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: tarinani
Kiitos vain. Uusi keski-ikäinen hemmmo olen, odottelen robottia tiedoilla Gleason 6 (3+3), syöpää alle 1 % biopsiamateriaalista. Ammattini vuoksi olen asioista vähän keskimääräistä enemmmän tietoinen, mikä asia ehkä autttaa vähän tässä suhteuttamisessa. Alkujärkytyksen jälkeen aika mukavilla lukemilla lähden siis liikkeelle. Tosin luvut voivat tietysti leikkauksessa päivittyä huonommiksi.Aktiiviseuranta tarkoittaa mielestäni jo todetun syövän seurantaa hyväennusteisella vanhemmalla miehellä, tässä näköjään seurattu aika laiskasti PSAta ilman tietoa syövän aggressiivisuudesta.
Syöväthän esiintyvät yleensä tuossa uloimmassa kerroksessa, milloin missäkin, usein monessa paikassa. Google-kuvahaulla prostate biopsy scheme löytyy pistomalleja, joissa aika tasaisesti käydään elin läpi. Ei ole harvinaista, että syöpä ei löydy ensimmmäisessä biopsiassa. Se tullee sitten toistaa vähän PSA-arvojen seurannan mukaan, mutta montako sessiota kaikkiaan, on ainakin mulle vähän epäselvää enkä ole lääket. kirjallisuudestakaan oikein yksiselitteistä vastausta läytänyt.
- tarinanipeu
- Re: tarinanikarix
- Re: tarinanikataja
- Re: tarinanipunajuuri
- Re: tarinaniJore
- Re: tarinaniWatson
- Re: tarinaniWatson
- Re: tarinaniToipilas
- Re: tarinanikarix
- Re: tarinaniToipilas