Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: ERS leikkauspinnassa
Moikka KesyTervetuloa meidän rauhattomien sakkiin. Minä sain tämän rauhattoman joululahjan joulukuun 10. päivä 2009 HYKS'n robotilta.
Lähtötilanteeni oli, PSA 3.5, Gleason 7 (3+4). 6 neulassa vasemmalta löydös loput 6 neulaa puhtaita. Luokitus pysyi samana myöskin patologin lausunnossa.
Leikkauksessa vietiin vasemmaltaa puolelta kaikki mitä irti saatiin ja oikealta erektio hermot säästettiin.
Kaikissa kontroleissa 6 kk'n välein PSA on ollut mittaamaton ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Terve kunnes toisin todistetaan.
Aikanaan minulle leikkaava urologi kertoin leikkausinfossa että sädehoito aloitetaan välittömästi, mikäli patologin lausunnossa ilmenee läpikasvua marginaaleissa. Minulla mitään ei leikkausmarginaaleista löytynyt, joten sädehoito jäi kikkavarastoon mahdolliseen tulevaisuuteen.
Mielestäni varmuuden vuoksi sädetys on riskinotto enkä ole sitä omalla kohdallani harkinnut. Mikäli kontrollissa viisari värähtää, niin sitten harkitaan.
Kun siirryin HYKS'n kontrollista 12 kk,n jälkeen oman terveyskeskuksen kontrolliin, minulla oli vaikeuksia saada kontrollit siellä pyörimään.
Tunne oli että ei ole resursseja ja minuthan on jo hidettu?? No en ole antanut periksi vaan olen vaatinut labra lähetteet 6kk.n välein ja toistaiseksi olen ne aina saanut. Seuraava kontrolli on toukokuussa ja kommunikointi terkkarin kanssa toimii nyt sähköisesti. Ilman omaa aktiivisuutta en olisi kuitenkaan yhtään kontrollilähetettä terveyskeskuksesta saanut.
Eli pidä puolesi, sinulle kuuluu kontrollit 6 kk'n välein, kunnes rauhatonta aikaa tulee 5 vuotta täyteen nolla linjalla (PSA mittaamaton).
Omalla kohdallani ole kylläkin jo päättänyt että kontrollit terveyskeskuksessa tulevat jatkumaan 6 kk'n välein tuon 5 vuoden jälkeenkin. Olen mielestäni senverran vero- ja sairausvakuutus markkoja/euroja aikanaan maksanut, että haluan nyt nille hieman vastinetta.
Nautitaan aurinkoisesta keväästä ja pidetään huolta läheisistä sekä itsestämme, kaikki me rauhattomat sekä rauhalliset.
- Re: ERS leikkauspinnassaWatson
- Re: ERS leikkauspinnassajukarhu
- Re: ERS leikkauspinnassaC61...
- Re: ERS leikkauspinnassatoimasan
- Re: ERS leikkauspinnassajukarhu
- Re: ERS leikkauspinnassaWatson
- Re: ERS leikkauspinnassaarska1956
- Re: ERS leikkauspinnassaMelodia
- Re: ERS leikkauspinnassaarska1956
- Re: ERS leikkauspinnassajyrkiap