Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä

Tervehdys Päivi ja muut lukijat. Minulla oli taannoin todella kovia pääsärkykohtauksia, aivan migreenityyppisiä. Valitin niistä lääkärille, niin hän pisti heti pään magneettikuvaukseen sillä pään alue on kuulemma mieluisimpia paikkoja metareille.
Onneksi niitä ei sitten aivoista löytynyt, joten ehkä syy oli silloinkin kovat verenpaineet. Hoitoon pääsin siis heti, tosin ilta ajalla mutta mitä se nyt haittaa.
Olen hoidossa meilahdessa, ja siellä ainakin kaikki tuntuu menevän nopeasti ja rutiinilla, ja sitten voi soitella osastonhoitajalle jos tarttee muutoksia lääkitykseen.
En usko että yksityisellä sen parempaan tulokseen pääsee, sillä valittamalla suoraan hoitavalle lääkäriille saa varmaan avun ensi tilassa.
Nyt olen syönyt uutta verenpainelääkettä vuorokauden, ja tuntuu auttavan ainakin alapaine on tullut alas ja päänsärky loppunut.
Olen käynyt ensimmäisen kerran näistä vaivoista yksityilääkärillä 8/2004, ja valiti omituista tunnetta vatsan alueella.
Poljin kuntopyörällä rasitustestejä ja kaikkia kokeita otettiin, eikä mitään löytynyt. Annettiin kolestrolilääkettä, ja verenpainelääkettä. Sekä lähetettiin Työterveyslääkärille mahdolliseen abestialtistustutkimukseen.
Elin oireiden kanssa kunnes 11/2005 tuli verta virtsan mukana, ja taas samalle yksityiselle lääkärille, joka taas kokeiden jälkeen sanoi kaiken olevan kunnossa.
Kunnes sitten olo muuttui todella huonoksi 5/2006 tilasin samalta lääkäriasemalta ajan sisätautien erikoislääkäriltä.
Lääkäri tunnusteli vatsan alueen käsin ja sanoi heti että siellä on kasvain, eikä ihan mikään pieni. Siitä kiireelisenä Meilahteen jossa leikkaus oli noin viikon kuluttua.
Tämä on minun kokemukseni yksityiseltä puolelta, jos olisin heti älynnyt mennä sisätautilääkärille voisi tilanteeni olla toinen. Sillä nyt levinneelle syövälle ei ole paljoa tehtävissä, korkeintaan saada lisää aikaa näillä uusilla tehokkailla lääkkeillä. Mutta jää vaivaamaan olisiko syöpä ollut vielä kapselissa, jos se olisi heti todettu. Ei olisi vaatinut kuin vatsan alueen ultran niin siinä varmaan olisi näkynyt. Mutta tämä kaikki on nyt tällä hetkellä spekulointia. Tämän hetken tilanteen kanssa on elettävä, ja varustettava lääkekaappi siihen malliin että tarvittavia kipulääkkeitä on heti tarvittaessa.
Hoidin Siskoni noin 8v sitten kotona, hänellä oli keuhkosyöpä. Aikaa annettiin 3-4 kk, ja kolme kuukautta kestettiin, lääkkeenä meilä oli 2% morfiiniliuos ohjeenaa tarvittaessa kipuun. Siskoni ei tarvinnut kipua kokea sen verran tehokas lääke oli. Olimme vielä mökillä tiistaina, kun hän samalla viikolla nukkui pois perjantaina Terhokodissa joka oli meidän tukisairaala, ja hyvällä tuurilla saimme sinne lähetteen.
En raaskinut jättää siskoani Meilahden osastolle, sillä meno siellä oli melkoista. Kotona pystyimme elämään aivan normaalia elämää aivan loppuun asti, lukuunottamatta paria viimeistä päivää Terhokodissa jossa siskoni ei enää oikein tajuissan ollutkaan. Täytyy lopuksi todeta, että Terhokoti on aivan ainutlaatuinen paikka, siellä ihmiset ovat sitoutuneet kivuttomaan hoitoon, ja ilmapiirikin on kiireetöntä ja rauhallista.
Eksyin vähän aiheesta mutta tulihan vähän valotettua sitä kuuluisaa yksityispuoltakin.
Voimia kaikille Kari
koleka | 18.7.2007 klo 18:04:54