Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Salailua vai mitä
Kommentoin tiivistetysti, koska olen kirjoittanut omista kokemuksistani jo aiemmin. Eli helmikuussa 2008 minulla todettin er-syöpä, ikä silloin 58v. Osassa otetuissa näytepaloissa todettiin syöpä, gleason 4+4=8 ja PSA oli 13,7.Lääkäri A sanoi, että sädehoito ja lääkitys. Lääkäri B. sanoi heti, että leikkaus. Siis kaksi erilaista vaihtoehtoa. Sain pari päivää päättää kumman valitsen. Soitin vertaistukiryhmän jäsenille, joilla oli suoritettu molempia hoitoja, ja niiden kokemusten perusteella päädyin sädehoitoon, ja niin tehtiin kesällä 2008 OYK:ssä.
Lääkitys alkoi heti helmikuun lopussa 2008, jolloin pistettiin ensimmäinen piikki vatsanahkaan, ja yksi piikki annettiin kuukaudessa heinäkuuhun saakka. Sädehoidon päättyessä elokuussa jäi piikki pois ja tilalle Casodex, jonka ottaminen päättyy nyt huhtikuun lopussa. Sitten jään vaan seurantaan.
PSA oli joulukuussa 2009 mittamaton, eli nolla. Olo on hyvä ja sädehoidon lievät sivuvaikutukset menivät ohi muutamassa viikossa. Myös miehinen kunto palautu niin, että lokakuussa 2008 osoitti "työkalu" elomerkkejä. Siitä lähtien se on toiminut ilman apuja, saa sitten nähdä mitä tapahtuu, kun pillerikin jää kohta pois. Ei se ainakaan huononna tilannetta, päinvastoin. Tietenkin pitää huomioida ikä, sillä minullakin on jo 60v. mittarissa, niin ei sitä olla seksihommissa enää parikymppisiä.
Mutta hyvä näin, olen oikein tyytyväinen tilanteeseen ja nautin sellaisia tuotteita, joilla "luultavasti" on syöpää hidastava/ehkäisevä vaikutus. Onko se enemmän uskoa kuin tutkittua tietoa, siihen en ota kantaa, mutta kaikkia on kokeiltava. Granaattiomenamehu, tumma kaakao, tomaattiketsuppi (lykopeeni), curry, ja valikoitu vihreä tee, ym kuuluvat ainakin minun "lääkkeisiin" tällä hetkellä. Se onko niistä apua vai ei, sitä en tiedä, mutta jotkut tutkimukset kyllä ovat osoittaneet, ettei niistä haittakaan ole. Eli jokainen tsemppaa omalla tavallaan pysyäkseen erossa syövän uusiutumisesta. Se on jokaisen oma valinta.
Ei muuta kuin painetaan päälle, reilu meininki ja reipas mieli. Se on enemmän kuin puoli voittoa taudista.
- Re: Salailua vai mitäsurusimmu
- Re: Salailua vai mitäkataja
- Re: Salailua vai mitäER
- valitsin sädetyksenpinewood
- Re: Salailua vai mitäjukarhu