Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Tutkimuksiin jonottaminen
Helmikuussa flunssan takia otettiin Peijaksessa verikokeita ja todettiin että jatkossa urologisiin tutkimuksiin. Omalääkäri otatti Tikkurilassa omat kokeensa ja ilmoitti, että 50% varmuudella minulla on eturauhassyöpä ja antoi lähetteen ultraäänitutkimukseen, ei kiireellisenä. Sairaanhoitaja joka otti lähetteen vastaan sanoi voitonriemuisella äänellä, että tällä ei sitten ole mitään kiirettä, johon minä sarkastisesti, että ei kai. 3kk kuluttua pääsin kuvaukseen, jossa sanottiin että tästä nyt ei saa kovin hyvää kuvaa, vaan se pitää tähystää, mutta heti, tätä ei saa enää yhtään pitkittää. Noin kk:n kuluttua olin tähystyksessä ja elokuun 16 päivänä sain syöpädiagnoosin. Urologi sanoi sen olevan kiltti ja sitä oli vielä kovin vähän n, 4%:a. eli sillä ei ole kiire, mutta hän suositteli leikkausta, koska joukossa oli myös 4:sta. Minulle vakuutettiin, että samoilla arvoilla on paljon miehiä seurannassa. Suostuin kuitenkin robottileikkaukseen, joka on näillä näkymillä joulukuussa. Olen toiveikkaalla mielellä jonossa ja kiitollinen jokaisesta päivästä jonka vielä saan viettää ns. terveenä, koska leikkauksen jälkeen tulen olemaan potilas. Mielettömintä on se, että jos se ei koskaan leviäisikään ja leikkaus olisi turha, mutta sitten taas toisaalta nakertaa epäily siitä, että leviääkö se tänä odotusaikana. Mutta koska en mitään voi, niin yritän jättää murehtimisen lääkäreille. Lopuksi syy siihen miksi kirjoitan. Mikael Jungerille annettiin muutama viikko elinaikaa syövän toteamisesta, onneksi hänelle kävi hyvin, niin miten minut pantiin 3kk:den ultraäänijonoon, vaikka ei tiedetty syövän laadusta mitään ja millä oikeudella ja asenteella hoitaja voi tehdä nk. teki. Olisin voinut kuolla sinä aikana, jos syöpäni olisi ollut ärhäkkä. Tähän epäkohtaan pitäisi saada parannus ja miksi muuten pitää rampata omalääkärin ja Peijaksen väliä. Jos asia olisi hoidettu fiksusti, niin minut olisi leikattu kesä-heinäkuussa silloisten jonojen mukaan. Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville.- Tutkimuksiin jonottaminenJIL