Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Erään eturauhasen tarina

Hei,

en osaa sanoa muuta kuin sen mitä yksi urologi minulle sanoi: Ei se syöpä itsestään häviä. Ehkä teidän tapauksessa jos vain yhdessä näytteessä kahdestatoista, leikkauttaisin HETI siten robotilla, että säästäisin kaikki hermot ja alkaisin heti harjoitella virtsan pidätyskykyä.

Ajatus, että sisällä on syöpä, on mielestäni alussa kaikista pahinta ja meinas viedä yöunet.

En usko stressin vaikutukseen, vaikka myös itse olen aika kiireisellä alalla. Lääkäri minulle sanoi, että se on geenivirhe?

Minun tapauksessa nopea leikkaus oli hyvä siinä mielessä, että syöpä oli niin agressiivinen (näytteissä kapselin sisällä, mutta leikkauksessa puhjennut kapselin läpi jo), vaikka myös minulle kaikki sanoivat, että ei ole mitään kiirettä. Leikkaava lääkärikin sanoi, että oikea hoito oikea-aikaisesti.Gleason oli minulla 7 (3+4) ja PSA oli 4 nurkilla.

Hyvää kevään odotusta kaikesta huolimatta,
Osku

Osku123 | 16.1.2012 klo 00:23:46