Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Psa-näyte
Moikka, MelodiaSinun iässäsi ERS on todella harvinainen. Todennäköisesti PSA lukemasi on normaali. On kuitenkin hyvä tietää PSA:n perustaso, jotta jatkossa mahdolliset muutokset voidaan havaita ajoissa.
En halua pelotella, kerron tässä oman historiani lyhyesti.
45v 1.9
50v 2.2
55v 2.5
60v 3.5
Tuohon 60v lukemaan sitten reagoin ja pyysin urologin konsultaatiota. Olin täysin oireeton ja mikäli minulla ei olisi ollut tiedossani omaa historiaani ei tuohon 3.5 lukemaan kukaan olisi reagoinut. Minulle tehtiin lisätutkimukset, tuseeraus ja 12 neulan biopsia, joissa sitten syöpä löydettiin, onnekseni ajoissa. ERS saatiin hoidetuksi joulukuussa 2009.
Viimeinen PSA juuri leikkauksen alla oli 3.9, eli ERS oli ilmeisesti juuri saamassa otetta, ennenkuin sitten puukko sen pysäytti.
Tänään olen terve mies kunnes toisin todistetaan ja erittäin kiitollinen siitä että minulla oli tuo perustaso tiedossani ja tuohon pieneenkin PSA arvoon reagoitiin ajissa.
Tältä palstalta löytyy myös jukarhun tarina mistä löydät tarkemman historiani.
Eli laita tuleva lukema "korvantaakse" johon jatkossa mahdollisia testejä voidaan verrata.
- Psa-näyteMelodia
- Re: Psa-näytejyrkiap
- Re: Psa-näytejukarhu
- Re: Psa-näyteWatson
- Re: Psa-näyteMelodia
- Re: Psa-näyteWatson
- Re: Psa-näytekarix
- Re: Psa-näytejyrkiap
- Re: Psa-näyteJore