Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Vuoden ikäinen haimasyöpä
Kiitos mielenkiinnosta ja toivomasta älä ikinä luovu!Haimasyöpäni aktivoitui vuosi sitten kovana rinta- ja vatsakipuna yöllä. Jorvin päivystyksestä kotiin takaisin närästyslääkereseptit mukana. Kivut eivät hellittäneet ja alkoi pitkä sarja tutkimuksia Jorvissa ja HYKsissä kunnes viipalekuvausten ja ohotneulanäytteen jälkeen tuli dignoosi: Haimasyöpä, leikkaus ei tule kysymykseen.
Hoito siirtyi HYKS syöpäsairaalaan jossa aloitettiin ensimmäinen sytostaattihoito. Kipulääkityksenä oxycontin 10 ja oxynorm 10. Sitten ilmaantui laskimotukos molempiin jalkuihin ja voimakas ummetus. Jorvissa huuhdeltiin ummetusta ja veritulppiin itsehoito klexane.ampulli 2 x vrk, muuttui myöhemmin 1 x vrk joka jatkuu edelleen. Oxycond muutettiin Targiniq-opiaattiin ummetuksen takia (Targiniq ei ole korvattava lääke!)
Nyt on jo kolmas kemoterapia menossa, Xeloda jossa syödään pillereitä aamuin illoin. Haittana xelodalla on jalkapohjien ja käsien arkuus ja jopa verenvuoto. Ummetusta hoidan myös itse Levolac/laxoberon/peqorion-lääkkeillä. Siis puuhaa riitää ja toivoa piisaa. Olen 79 vuotias ja minulla on ennestään jo sädehoidettu eturauhassyöpä.
- Vuoden ikäinen haimasyöpäakuhaima
- Re: Vuoden ikäinen haimasyöpäSitähän se oli
- Re: Vuoden ikäinen haimasyöpäakuhaima
- Re: Vuoden ikäinen haimasyöpäSitähän se oli