Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Pitkittynyt ER-syöpä leikkauksen jälkitilako?
Minulle tehtiin robottiavusteinen er-syöpäleikkaus. Tampereen Tayssissa 2010 tammikuussa.Kaikki ei mennyt ihan niinkuin piti. Leikkaus jouduttiin tekemään yhtä reikää vähemmällä määrällä.
Kotiuduin leikkauksesta seuraavana päivänä joka oli varmaankin minun virhe, kun kotona huomasin kaksi verihyytymä aluetta toinen vasemmassa kyljessä ja toinen operointialueella.
Jouduin menemään Acutan ensiapuun seuraavana päivänä jossa otettiin vain verikokeita ja passitettiin takaisin kotiin.
Lääkäri soitti kuitenkin illalla n.20 aikaa, että tarvisisin lisäverta. En kuitenkaan jaksanut lähteä, vaan vasta seuraavana päivänä menin takaisin ja minulle tankattiin kaksi pussia lisäverta ja taas kotiin.
Kun oli kulunut kaksi viikkoa kotona tulin huonovointiseksi ja jouduin menemään Acutaa. Minulla oli crp 300 hytymäalueen tulehdus oli siirtynyt virtsarakon alapuolelta munuvaisiin asti ja ne olivat laajentuneet. Vointini oli tosi huono.
Ensin yritettiin hoitaa antibiottikuurilla, mutta joutuivat kuitenkin tekemään leikkauksen peräsuolen kautta hytymäalueelle veri-imun, mutta se oli jo ehtinyt hyytyä ettei saatu muuta kuin näyte mikä bakteeri oli kyseessä. Sain toisen antibioottikuurin joka alkoi purra.
Tämä sairaalasssaolo kesti n.10 vrk jonka jouduin tietenkin itse maksamaan. Lähteissä oli puheeni sammaltavaa, kun eräs "proffa" määräsi veren hyydyttämislääkettä kateripussin verenvuotoon. Onneksi seuraavana aamuna kierroksella ollut toinen lääkäri lopetti sen heti.
Keväällä alkoi verenpaineeni nousta ja nyt lääkitys on viisinkertainen ja sekään ei ole tarpeeksi.
Vasemman kyljen alueella, jossa oli verihytymä on ollut vaivaa, joka on estänyt suoliston toimintaa ja muutakin on ollut.
Kyljestä lähtevä hermorata on ajoittain arka ja menee alueelle T12 jossa löydettiin Hemangiooma.
Nyt lisäksi on alkava Osteoporoosi vasta kuitenkin esiaste.
Istumalihakset ovat kehittymättömät ja istuminen vaikeaa.
Tovonkin kommentia mitä tehdä, olo on ajoittain aika epätoivoinen.
Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitin tästä asiasta.
- Pitkittynyt ER-syöpä leikkauksen jälkitilako?askos