Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Sädehoito
Moi Saku! täällä toinenYmmärrän hyvin ajattelutaasi. Olin aikanaan sopeutumiskurssilla Turussa ja monet miehet olivat sitä mieltä, että erektio-ongelmat johtuvat tästä meidän sairaudesta. Eihän se siitä johduvaa huonosta hoidosta!
Mulla oli samat lukemat, kun sullakin. 12 näytepalasta 10:ssä oli syöpää ja se oli paikallisesti levinnyt. Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ulkoinen sädehoito. Sain sen 2005 syksyllä. Syöpä ei parantunut, mutta on vielä hallinnassa.
Seksi on sujunut koko ajan hienosti. Tietysti silloin biobsian jälkeen, kun pissasi verta, niin tunsi olevansa rikki eikä seksi ihan ensimmäisenä tullut mieleen. Sain alussa myös pari niitä hormonipiikkejä ja pallit alkoivat surkastua. Onneksi onkologi lopetti ne ja tilanne korjautui. Sanovat, että se on armollinen hoito, koska kykyjen lisäksi menee myös halut. Laitteet voi lähettää Kelalle, ei niillä tee enää mitään.
Mielestäni meidän potilaiden pitää vaatia laadukasta hoitoa. Kyllä varmasti ilman erektiotakin voi mies elää, mutta iso osa miehisyydestä on menetetty. Lääkäreiden olisi tärkeää hoitaa potilasta eikä vain sairautta.
Tämä on varmasti myös ikäkysymys. Olen nyt 55 ja diagnoosista on 5 vuotta. Hyvää vointi sinulle! Vielä on kesää jäljellä....
- Sädehoitosaku
- Re: SädehoitohraManson
- Re: Sädehoitosaku
- Re: SädehoitoToipilas
- Re: Sädehoitojukarhu
- Re: SädehoitohraManson
- Re: Sädehoitolilja-orvokki
- Re: SädehoitoC61...
- Re: SädehoitoC61...
- maalimankatsomuksellinenpinewood