Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Tyrä

Noinhan potilasta lähetellään ja siitä muodostuvat osittain ne turhat terveydenhoitokustannukset, jotka vuosi vuodelta nousevat.

Itse sain yksityiseltä urologilta lähetteen näytteenottoon sairaalaan PSA-tulosten perusteella ja 10 vuoden omaseurannan jälkeen. Kirjoitin hänelle nimittäin näkyviin alakkain ne 10 vuoden PSA-tulokset, ja niitä hetken katsottuaan totesi, että nyt sinulle tulee lähete. Jos niitä ei olisi ollut paperilla alakkain, niin epäilen, ettei lähetettä olisi vielä tullut, vaan hän olisi tuumaillut, että odotellaan ja katsellaan vielä puoli vuotta.

Sairaalassa toinen lääkäri otti ER-ohutneulanäytteet ja kun niiden tulos tuli ja itse asiaa puntaroin valitsemalla sädehoidon, niin tapasin sitten sädetoidossa kolmannen lääkärin eli sen sädehoiton expertin. Hän taas hoidon jälkeen palautti minut sille kakkoslääkärille urologin polille, joka vuoden seurannan jälkeen lähetti minut omaan terveyskeskukseen jatkoseurantaan.

No terveyskeskuksessa potiessani flunssaa, otin esiin tämän PSA-näytteenoton ja näytin sairaalasta saamani passituksen terveyskeskuslääkärille. Hän puolestaan marssi kanssani hoitajan luo ja hoitaja sai suullisesti määräyksen kirjoittaa minulle 10-kertainen PSA-verikoe 6 kk välein. Ja näin oli sekin asia kunnossa. Itse tilaan verikoeajan ja tulokset haen itse paikan päältä.
Sädehoidetut eivät yleensä saa tyrää.
karix | 28.1.2013 klo 17:27:28