Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kivessyöpä

Moikka.

Minä sairastin kives syövän ja yhdeksän kuukauden aikana minulle hoidot ja kaikki kulut mitä oli, oli alle 600€ (ei sisällä matka kuluja, paitsi väestö liittoon).
Suomessa on hoito katto joka pitää huolen siitä että kulut ei nouse kohtutoman korkealle. Tuossa hinnassa on Terveyskeskuskäynti, Leikkaus ja sen vaatimat sairaalassa olot, Sperman pankituksen 3 "varvia" :D ,Sarjahoidot (sytöstaatien saanti 12 viikkoa) ja kaikki lääkkeet.

Kela korvaa kives syövän lääkeistä suurimman osan, vain osa pahoinvointi lääkeistä oli korvauksen ulkopuolella. Kun kelan kanssa asia oli hoidettu niin sen jälkeen lääkkeet sai jo apteekista halvalla, ei tarvinut olla "käsirahaa".

Osassa lääkeistä oli korvaus rosentit 99 ja osassa 60.
Raha ei tule hoidon esteeksi vaikka kuka sanoisi mitä, jos oma raha tilanne on heikko niin rahaa hoitoihin voi anoa syöpäjärjestöistä, sossusta jne... Suomi on kaikesta huolimatta vielä hyvinvointi valtio. Joka muuta väittää on vaan tietämätön.

Oletko millä asioilla ulkomailla ja missä maassa? Meinaan että olisiko sulla matka vakuutusta joka korvaisi tutkimukset ja hoidot siellä ulkomailla? Kuulutko mihinkään liitoon. Liitoilla on usein vakutuksia.
Jos olet euroopassa niin eurooppalaisen sairaus vakutus kortin saat tilattua netistä (ilmainen, linkki alhaalla) ja se korvaa kela kortin ulkomailla. Sen kanssa pitäisi ainakin päästä hoitoon / tutkimuksiin.

Sinuna en aikailisi hoitoihin menoa. Mulla meinas olla ongelmana kesäloma ja että kaikki oli kesälomilla, yritin päästä leikkaukseen ulkomaita myöten mutta kielimuuri oli liian korkea. Onneksi pääsin sitten kuitenkin nopeaa.

Linkkejä kelan sivuille.
Sosiaali turvan piiriin kuuluvat henkilöt, ulkomaat.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/291007094908HS?OpenDocument

Euroopalaisen sairaus vakutus kortti.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/040504143116MH?OpenDocument
Toipunut 82 | 5.5.2009 klo 20:49:00