Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Keikkalääkärin kepposet
Itselläni työterveyshuollossa mitattiin kauan sitten PSA 4.1, mutta tuseerauksessa ei todettu mitään, joten homma jäi siihen. Lääkäri kuitenkin 'unohti' seuraavat testit ja ne otettiin vasta kahden vuoden päästä, jolloin PSA oli 6.1 ja lähetti bipsioihin, josta siten syöpä löytyikin.Mielestäni tuo kahden vuoden odotus oli lääkärin moka, koska itse en siinä vaiheessa tiennyt yhtään mitään ERS:stä ja PSA:sta ja eikä lääkärikään tästä mitään puhunut, jotta olisin itse ymmärtänyt asiaa selvittää.
Keikkalääkäri on tehnyt selvän virheen: tuolla PSA:lla olisi pitänyt lähettää heti jatkotutkimuksiin olipa tuseerauksen tulos mikä tahansa. Näistä olisi kyllä hyvä raportoida, etti tällaiset tapaukset toistu. Koska sinulla oli ERS levinnyt, niin tällä myöhästymisessä on merkitystä. Itselläni ei kerinnyt leviämään, joten jätin asia siihen.
Tässä viime vuosina olen tullut siihen tulokseen, että kun menee 'tavalliseen lääkäriin' vaivasta kun vaivasta, niin kannattaa selvittää asiaa itse netistä mahdollismman paljon, jotta osaa sanoa lääkärille ehdotuksia mistä vaivasta voisi olla kysymys ja miten sitä kannattaisi hoitaa. Tämä on ihan älytöntä, mutta näin se vähän on.
- Re: Keikkalääkärin kepposetJore