Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Paksusuolen syöpä

Hei,olen uusi täällä oma kokemus syövästä on kun keväällä tähystyksessä todettiin paksusuolessa pahanlaatuinen syöpä.Nyt 9.7:tä leikattiin ja saatiin onnistuneesti kokonaan pois ja ei tullut avannetta.Mukana lähti 39 imusolmuketta joissa yhdessä syöpää eli seuraavana sytöhoidot odottaa eli ensikuussa.Pääsin 16.7:tä pois sairaalasta niin jo 18.7:tä iski suolilama eli tavaraa tuli kummastakin päästä pelkäsin että repeää suolen liitoskohta.Onneksi ei näin käynyt ja ambulanssilla takasin ja tarkat TT-kuvaukset ja ulostenäytteet ja sitten teho tiputukseen ja antibioottia suoneen kun olin melko kuiviin mennyt.Siinäpä menikin sitten viikko ja viime perjantaina kotiin ja hyvin on lähtenyt toipuminen kakkakin kiinteytynyt olo kohenee ja jaksaa jo pieniä kävelylenkkejä tehdä.Onnekseni olin siinä 60-69 vuotiaiden seurannassa kun joka kevättalvi täytyi laittaa ulosteesta näyte kolmen päivän osalta.Nyt oli kolmas kerta jolloin näin kävi aikaisemmin puhtaat näytteet(2 kerralla) ja ei ollut ehtinyt leviämään mutta ainahan se apina on selässä vaikka joskus olisi puhdas seurannassahan joutuu olemaan 5v.
Väne | 31.7.2015 klo 13:13:38
  • Paksusuolen syöpäVäne
    31.7. klo 13:13