Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Isän levinnyt eturauhassyöpä

Toivon kovasti voimia sinulle isäsi poismenon vuoksi. Olen aivan uusi tällä foorumilla, sillä sain viime tiistaina tietää, että isäni on sairastunut eturauhassyöpään. Tähän asti syöpä on ollut paha mutta kaukainen pelottava peikko, joka ei ole koskaan tullut tuntuvan lähelle. Nyt tuli kertarysäyksellä. Niinpä olenkin viettänyt tovin jos toisenkin näillä ja muilla eturauhassyövästä kertovilla sivuilla välillä itkien, välillä toivoen parasta. Olen vähän ymmällä muutenkin, sillä sain myöhemmin kuulla, että ensimmäiset merkit sairaudesta oli näkyvissä jo viime syksynä, verikokeen arvoissa oli merkkejä taudista ja toisen puolen biobsiassa oli nähty syöpasoluja. Miksi mitään ei tehty jo silloin?! Isäni kävi loppuviikosta levinneisyyskartoituksessa ja tulokset tulevat loppukuusta.
Isääni on 65-vuotias, ja olin laskeskellut saavamme pitää muuten terveen isäni vielä parhaassa tapauksessa 20 vuotta täällä, sillä sukumme on pitkäikäistä. Tieto lisää tuskaa, sillä kuvittelin hetken olevamme tekemisissä ei lainkaan niin vakavan taudin kanssa, mutta kuten kokemuksesi ja muidenkin kokemukset todistavat, tämäkään syöpä ei ole leikin asia, vaan vakavasti otettava muistutus elämän ja aikamme rajallisuudesta. Mikään ei ole niinkuin ennen...

irtokarkki | 23.5.2010 klo 13:47:14