Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Miehen kolmas syöpä
Hei teille,tässä teille taas kirjoittelen pitkästä aikaa ja suru on suuri sydämessä. Vuonna -04 mieheltäni leikattiin eturauhassyöpä ja viimeisessä kontrollissa lokakuussa -07 kaikki oli ok mutta tuosta käynnistä alkoikin sitten uusi rumba. Mieheni oli kaulaltaan löytänyt "pallukan" jota näytti tk-lääkärille joka piti sitä harmittomana mutta totesi kuitenkin kilpirauhasen suurentuneen ja lähetti labroihin. Onneksi mies kävi myös työterveyslääkärillä joka lähetti myös ultraan. Sairaalaan tuli kutsu ennenkuin edes tiesimme että kilpirauhassyövästä oli kysymys. Iso vaikea pitkä leikkaus oli edessä ja siitä toipuminen on nyt menossa. Eilen sitten oli käynti syöpäpolilla jossa piti sopia ns koppihoidosta mutta kuinka ollakaan hoitosuunnitelmat muuttui täysin. Kilpirauhassyöpä oli paikallisesti kilpirauhasessa mutta imusolmukkeista patologi oli löytänyt Hodginin taudin. Mies on kotona sokissa ja minä olen sokissa täällä töissä. Ei selvää ajatusta tule, pelottaa, ahdistaa. Tukiverkosto on pieni, meillä ei ole lapsia, molempien äidit iäkkäitä joita jo haluaa säästellä isommilta murheilta. Olen jaksanut olla mieheni tukena tähän asti mutta nyt tuntuu tosi raskaalta. Perjantaina on sitten kuvaukset ja luuydintutkimukset edessä. Takapakkia on tullut niin paljon että kuvausten suhteenkin on pessimistinen olo. Tämä sairaus selittää nyt laihtumisen ja kutinat iholla. Nyt pitäisi mies saada lihomaan tulevia koitoksia varten. Radiojodihoito kilpirauhasen suhteen on parin viikon päästä ja sitten alkaa hyökkäys Hodginia kohden. Kertokaa rakkaat ystävät ja kohtalotoverit kokemuksistanne jne. Kaikki tieto on tervetullutta. Viime aikojen vierailut kilpirauhasforumilla on nyt taaksejäänyttä elämää. Liekö Hodginin tautiin sairastuneilla/läheisillä oma fooruminsa.
yst.terv. nim.m. -H-
- Miehen kolmas syöpäonko toivoa
- Re: Miehen kolmas syöpäkala-64
- Re: Miehen kolmas syöpäVaarain
- Re: Miehen kolmas syöpäkeltasirkku
- Re: Miehen kolmas syöpäpekka2