Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Kohtalotovereita?
Olen nainen, mutta vastaan kuitenkin.Kun saa syöpädiagnoosin, on alkujärkytys kova. Ihmisen mieli on yhtä mylläkkää. Jos et esim. saa nukuttua, voi pyytää lääkäriltä lääkettä siihen.
Yleisesti ottaen, mieli tasoittuu vähitellen. Anna itsellesi aikaa. Monet parantuvat tänä päivänä syövästä. Sinä et kuole tänään, huomenna, etkä ensi viikolla. Sinulle on aikaa työstää asiaa, kun pääset hoitoputkeen.
Kerroit noista todennäköisyyksistä. Niihin on turha tuijottaa, samoin kuin ennusteisiin. Yksilön kohdalla syöpä on paukku, vaikka kyse olisi yksi miljoonasta. Ennustetkaan eivät päde yksilön kohdalla. Sitä paitsi hoidot kehittyvät ja uusia lääkkeitä tulee.
Minä olen sairastanut kolme erilaista syöpää 12,5 vuoden aikana. Todennäköisyys sille ilman geenivirhettä on harvinaisempaa kuin lottovoitto.
Mutta kun se tulee kohdalle, niin minkäs teet. Sinua lohduttaakseni haluan sanoa, että olen sairastanut levinnyttä tautiakin jo 5,5 vuotta ja tässäpä sinulle kirjoittelen.
Anna itsellesi aikaa. Hae tietoa, kysy lääkäreiltä, pidä puolesi. Voimia!
PS: Ei yksityisviestejä, kiitos.
- Kohtalotovereita?Jorkki
- Re: Kohtalotovereita?mieli mustana
- Re: Kohtalotovereita?syövästä parantunut
- Re: Kohtalotovereita?mieli mustana
- Re: Kohtalotovereita?Hillevi
- Re: Kohtalotovereita?Jorkki
- Re: Kohtalotovereita?Jorkki