Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: kontrollikäynti

Toteat, että teille miehille on annettu monta asiaa, millä miehuus mitataan. Ja siinä olet oikeassa!
Kun ajattelen puolisoani, jonka kanssa olen saanut elää vuosia, vuosia...perustaa kodin, tekaista lapset ja kasvattaa heidät kohti aikuisuutta, korjata autoja, taloa...
joka on aina rakastanut minua, vaikka siihen ei ole aina ollut syytä...ja jota minä olen aina rakastanut...ja aina, aina on ollut syytä...
Ei niinä vuosina, eikä tulevina, ole minulle - naiselle - ollut kaikista tärkeintä hyvä seksielämä.
Tärkeintä on ollut, että olen voinut luottaa häneen. Että olen saanut kapsahtaa kaulaansa, kun minua on kohdannut ilo. Että olen saanut käpertyä kainaloonsa, kun vieraakseni on saapunut suru.
Joten uskon vahvasti, että jokainen pitkään parisuhteessa elänyt - mies tai nainen - ei pidä toisen sairastuttua ihan kaikista tärkeimpänä asiana sitä, että onnistuuko yhdyntä loppuun asti tai alkuunkaan.
Todennäköisesti näin on puolisosikin laita. Hän varmsti rakastaa sinua juuri sellaisena kuin nyt olet!
Kun minulta leikattiin toinen rinta pois, en ihan heti leikkauksen jälkeen edes ajatellut, mitä puuttuva rinta merkitsee seksuaalisuuden kannalta.
Alkuun mieheni varoi tietenkin ihan kivun ja arkuuden takia leikkausaluetta keskittyen enemmän jäljellä olevaan rintaani yhteisinä hellittelyhetkinämme.
Jossain vaiheessa minua alkoi kiusata se, ettei hän enää koskenut minua kuin puoleen ylävartaloon! Mietin, että pitääköhän hän minua jotenkin epämiellyttävänä näköisenä tai tuntuisena leikatulta alueelta.
En kuitenkaan heti tohtinut kysyä sitä häneltä, sillä pelkäsin tuottavani hänelle paineita koskea kenties vastoin tahtoaan leikattuun puoleeni...
Mutta sitten kaipasin hänen kosketustaan jo niin kovasti, että kerroin kaipuustani hänelle. Ja siitä ikävästä ja surusta, jonka tyhjä kohta kehossani minussa aiheutti...
Saatan kuulostaa nyt ihan hassulta, kun kerron vielä sinulle, että sen jälkeen, kun rintani poistettiin, niin minusta on tuntunut ikään kuin olisi yltäni poistettu samanaikaisesti jokin näkymätön ja kova panssari...j
oten tunnen itseni nykyisin varsin ohueksi, hauraaksi ja helpommin lähestyttäväksi ihmiseksi kaikin tavoin...
Se puolestaan on ihana asia silloin, kun on aika hellitellä!!!

Eeva Kilpi, jota usein siteeraan, on kirjoittanut Omaehtoisen laulun rakkaudesta.Se alkaa näin: "Rakasta minun aivojani, ne ovat ainoa, mitä minussa on enää jäljellä..."
Olen aina kokenut, että minulle - naisena - merkitsee ihan hirvittävän paljon rakkaussuhteessa se, että mies kykenee enemmänkin älylliseen keskusteluun kuin erinomaiseen seksiin, vaikken kiistä, ettenkö nauttisi myös jälkimmäisestä.
Vaikutat kovasti pohtivalta mieheltä, joten uskon, että voit tuottaa puolisosi elämään paljon, paljon iloa monin vielä keksimättöminkin keinoin. Emme tässä tilanteessa saa unohtaa, että huumori on joskus otettava peliin, kun elämä on runnellut. Jos seksi ei aina onnistu, onnistuu aina toisen hyväileminen kiitollisin mielin siitä, että hän on olemassa.
avec | 17.4.2007 klo 09:33:43