Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kontrollissa

Morjens.
Gleason oli 7 (4+3).Minullahan alkoi kaikki virtsaummesta toukokuussa 08. Puolitoista kuukautta kystofixin kanssa tepastelua. Höylättiin ja höyläyslastuista löytyi tuo syöpä. Itse leikkaus oli heti heinäkuussa ja jossain vaiheessa paljastui, taisi olla katetrin poistamisen yhteydessä että minulla oli muodostunut nyrkinkokoinen lymfoseele virtsarakon viereen, jossa oli n puoli litraa nestettä. Se punkteerattiin ja todettiin sen olevan imunesteitä. Samalla se tulehtui ja minut otettiin kiireenvilkkaa sisälle sairaalaan ja ohut putki sinne onkaloon josta alkoi imunesteet virrata pussiin. 3 vrk minulle annettiin antibioottia suoneen mutta crp vain nousi. Infektiolääkäri käski poistamaan stentit munuaisaltaista(oli laitettu leikkauksen yhteydessä) ja vankomysiini-niminen antibiootti rupesi sitten tehoamaan.
Oli jo aikakin, sillä olin aika huonovointinen. Varmaankin olin kuukauden sairaalassa. Sädehoidot alkoivat sitten samana vuonna ja loppuivat tammikuussa 09. Ne aiheuttivat kuulemma pahimmat vammat Oysin historiassa(jollakin toisella miehellä samanlaiset). Taas virtsaumpi ja puolitoista kk kystofixin kanssa. Leikkaukseen. Onneksi leikkaus oli helppo eikä tarvinnut mennä suolenkautta poistamaan arpikudosmassaa.
Senjälkeen on viillelty rakonkaulaa ja virtsaputkea pariinkin kertaan ja muutma muu korjausleikkaus.
Kaikesta on selvitty ja siittä kiitos Oysin ja Kysin henkilökunnalle!
Nyt vietän normaalia elämää ja seuraavat kontrollit ovat vuodenpäästä.
hraManson | 19.9.2013 klo 20:27:26