Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Munuasisyöpä
Miehelläni todettiin helmikuun lopussa 2008 munuaissyöpä. aikaisemmin ollut perusterve, iältään 51 vuotias.Syöpä löytyi yllättäen, kyljessä oli kipua, jota aluksi ajateltiin vain lihaspistokseksi. Sitten ruvettin tutkimaan..keuhkokuvissa oli runsaasti metastaaseja, ja seuraavalla viikolla selvisi, että taustalla munuaisyöpä. Munuaista ei voitu leikata, vaan tehtiin embolisaatio, ts.pirtulla muumioitiin toinen munuainen.
Sutent hoito aloitettiin maaliskuussa, heinäkuussa oli ensimmäinen kontrolli, ja todettiin, että tällä hetkellä syöpä "nukkuu". Sutent hoitoa jatketaan lokakuulle, jolloin taas tutkimukset.
Durosec kipulaastarit käytössä. Heinäkuussa urologi kirjoitti b-lausunnon työkyvyttömyydestä.
Paino on tippunut n. 15 kg, erittäin väsynyt, mutta elämänusko jäljellä. Meille kerrottiin maaliskuussa, että ennuste eritäin huono, kyse ei ole päivistä, eikä kuukausista, ja vuosi olisi jo ihme.
Nyt minua huolestuttaa, kun selkeästi mihei väsymys edelleen lisääntynyt, ja en le täysin varma, mutta aivan kuin muisti olisi hieman heikentynyt, joten pelkään, onko levinnyt aivoihin. Itse olen sairaanhoitaja, ja olen jäänyt häntä hoitamaan kotiin. Lapset meillä ovat täysi-ikäisiä, mutta suru ja toivo kulkevat minulla ja lapsella koko ajan olkapaäillä mukana.
Munuaissyöpäoli tehnyt ns.tapin veenaan, eli laskimoon, joten mahd.levinnyt verenkiertoon.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, ja onko kenelläkään antaa vinkkiä, mitä tutkimuksia lokakuussa miehelleni vaadin. Mainittakoon, että Urologi on erittäin pätevä, ja hoitaa viimeisten tutkimustulosten mukaisesti. Vaadinko pet kuvausta, eli koko vartalon kartoitusta?
t.uskoa
- Munuasisyöpäuskoa
- Re: Munuasisyöpämama59
- Re: Munuasisyöpäuskoa
- Re: Munuasisyöpämama59
- Re: Munuasisyöpäpupunen
- Re: Munuasisyöpäpupunen
- Re: Munuasisyöpäonnetar