Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Multippeli myeloomasta
Ei myelooma tartu kenellekkään ,eikä se ole myöskään periytyvää.minulla oli samanlaisia oireita kuin Seniilallakin.Selkä- ja lihaskivut olivat kovat.myös väsymys ja aineenvaihdunta oireet olivat poikkeavia.Kuukauden verran siedin näitä kipuja,lopulta hakeuduin terv.keskuksen vastaanotolle.Ensin sieltä määrättiin kipulääkkeitä ,niistä ei ollut mitään apua.toisen käynnin jälkeen sitten Lab.kokeisiin ja niiden valmistuttua heti sairaalaan.Muutaman verikokeen ja kahden luuydin kokeen jälkeen diaknoosi oli selvä,multippeli myeloomasta on kysymys.Nyt olen ollut sitten kortisooni ja thalix hoidossa,sekä runsas 2kk.sitten minulle tehtiin autologinen kantasolusiirto .nyt olen kotona ja elämä tuntuu melko mukavalta juuri tällä hetkellä.Tämä on hyvin harvinainen sairaus,vaan ei sitä tarvitse pelätä,kun pääsee hoitoon niin kivutkin hellittävät.
- Re: Multippeli myeloomastaaarsu