Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Avomiehellä kivessyöpä

Minulta leikattiin kives syöpä 2004. Leikaukasen jälkeen minulla oli edessäni sytösstaatti hoidot.
12 viikkoa sain sytöjä ja rankaahan se oli jos silloinen puolisoni ei olisi "hoitanut" minua niin olisin joutunut varmaan pysymään osastolla.

Syy miksi minulle määrättiin sytöt: Minulla oli suurentuineita imusolmukeita, mutta ne saattoivat johtua myös leikkauksesta ja haavan parantumisesta. Poistettu kives oli noin neljä kertaa toista kivestä suurempi.

Ensimäiset kuusi viikoa meni ihan helposti mutta sen jälkeen alkoi aistit heikkenemään, ensin meni maku aisti turraksi, ei maistanut oikeastaan mitään ja sen takia söin sitten todella mausteista ruokaa josta aiheutu sitten vatsa ongelmia.
Seuraavaksi alkoi hajuaisti tökkiä, tietyt hajut sai oksettamaan. Erityisesti käsidesi ja laitos keittiössä tehdyt kasvikset.
Lopussa alkoi korvat tinnittämään ja jonkin asteisia näköhäiriöitä. Jos pitäis PEP hoitojen sivuoireita kuvata jotenkin lyhyesti niin sanosin että sellanen kunnon krapula.

Hoitojen aikana mulla pääsi elimistön suola arvot tippumaan niin pahasti että meni kyky pitää tasapainonsa, mutta päivän suola tikku ja vissy kuurilla se korjaantui.

Tukka ja kaikki karvat alkoivat tippua kolmannen viikon jälkeen ja en tiä kumpi sotki sänkyä karvoilla enemmän mie vai kissat :D . Hoitojen loputtua meni noin pari viikkoa toipua lähes normaaliin oloon.

Nyt kun siitä olen selvinnyt ja katson taaksepäin niin on mulla kyllä luonnekkin muuttunut, enään ei jaksa nipottaa ihan joka asiasta, asiat rullaa omalla painollaan.

Muista toki että oireet ja kaikki mikä liittyy sytöjen sivuoireisiin on hyvin erinlaisia eri ihmisillä. Eikä pidä vetää mitään johtopäätöksiä.

Toivottavasti tästä saa jotain selvää, kirjoitin tän nopsasti enkä erityisesti jäsennelly. lisäilin sinne tänne kun tuli mielee.

Voimia sinne teille ja puhukaa asioista niiden omilla minillä. Avoimuus on terapiaa !!!
Toipunut 82 | 17.8.2010 klo 19:36:47