Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: munuais syöpä

Tervehdys
Onhan noita vaihtoehtoja, mutta ei niitä tietenkään paljon ole mitkä on kelakorvauksen piirissä. Itse syönyt Sutentia 14 kk jonka jälkeen noin kuukauden tauko, kun Sutent ei enään toiminut, sen jälkeen syönyt Nexavaria 3,5 kuukautta.
Sivuvaikutuksista,itsellä Sutent ei aihettanut oikeastaan mitään fyysiistä haittaa paitsi hiusten harmaantuminen ja verenpaineeen kohoaminen, pystyin koko kuuriin ajan liikkumaan normaalisti, ihan alussa ehkä lievä jalkopohjien kipeytiminen muutaman päivän, mutta koko Sutent kuurin ajan harrastin urheilua., pyöräilyä jopa 50 km, pitkiä kävelylenkkejä 5-12 km, sekä 1-1,5 h uinti. Eli Sutent toimi sivuvaikutksilta hyvin. Ja toi verenpaine saatin hallintaan lääkeillä, ja aiheutti Sutent myös kilpirauhasen vajaatoiminnan joka myös saatiin lääkkeillä kuriin, itse asiassa ainoa sivuvaikutus mille ei voitu mitään oli hiusten (karvoituksen) harmaantuminen.

Nexavar oli heti alussa paljon kovempi lääke sivuvaikutuksilta jalat oli tosi kipeät hyvä kun pysty jotenkun käveleen, kun aloitin Nexavarin syönnin, vappuaattona muuten niin Äitien päivänä oli jalat tosi kipeät, mutta kas kummaa ehkä siitä noin 1- 1,5 viikkoa ei mitään sivuvaikutuksia, paitsi vatsan erikoinen toiminta välillä ripuli mutta se ei vaikeuta normaali elämää kun silloin tällöin.
Nyt alkaa karvoitus väheneen , kumma kyllä parta on alkanut kasvaan taas väriltään mustana, kasvaa kyllä tosi hitaasti ei tarvi ajaa kun kerran viikossa ja toisaalta kun hiukset on harmaat ja myös Nexavarin takia harventuneet niin ei ole mitään kiirettä parran ajoon.
Eli mulla kummatkin lääkkeet on toiminut kai niin kuin niiden pitäisi ja onneksi pienillä sivuvaikutuksilla.
Toi kyllä Nexavarissa harmitta kun hiukset harvenee, muuten myös Nexavari kuurin aikana jatkan liikuntaa, sitä ei Nexavar haittaa.
Ps odotan vaan enstalven lumia.
Ja muuten kun olin ekan kerran Nexavar kuurin aikan juhannuksen aikoihin CT- kuvauksissa, niin imusolmukkeet oli pienentyneet.
Niin kuin Sutent teki 1,5 vuotta.
Hyvää loppukesää.
Mutta jatketaanko keskustelua tossa aikaisemmassa munuaissyöpä keskustelussa.
T Kartsa
Kartsa | 27.7.2010 klo 17:53:16