Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Non-Hodging lymfooma!!

Hei! Luin nyt ensimmäistä kertaa tätä viestiketjua. Tuo NHL on tuttu meillekin. Mieheni sairastui tasan viisi vuotta sitten suurisoluiseen B-solulymfoomaan, joka oli IVB luokkaa. Tauti oli imusolmukkeiden ulkopuolella eli pakaralihaksessa ja kooltaan 11 x 3 cm. Tautia ei ollut muualla. Hän sai 8 CHOP-hoitoa ja lisäksi sädehoidot siihen jätetuumoriin. Hänen sairautensa todettiiin tammikuussa 02 ja joskus syys-lokakuussa hän palasi töihin. Nyt on taudin toteamisesta kulunut jo viisi vuotta ja hoidon loppumisestakin tuli syksyllä jo neljä vuotta täyteen, eli tilanne on käsittääkseni jo aika hyvä. Hänellä ei tauti ole uusinut ja hän on täysipainoisesti käynyt töissä. Tietenkin joitakin sivuoireita on jäänyt rankoista hoidoista esim. vatsan toiminta ei ole oikein palannut ennalleen ja erilaisia lihaskipuja- ja kouristuksia esiintyy silloin tällöin. Alku oli tosi rankkaa. Hänellä oli kovia kipuja, jotka sitten nopeasti hoitojen myötä lakkasivat. Muutenkaan hän ei saanut sytoista eikä säteistä juurikaan kovia sivuvaikutuksia kuin ihan ekalla kerralla, joka taas johtui hänen alkuvaiheessa olevasta tosi huonosta yleiskunnosta. Tauti oli edennyt tosi pitkälle, koska sitä hoidettiin puoli vuotta fysiatrisena kipuja. Ilmeisesti lymfooma on sellainen, että sitä diagnoosia on joskus tosi vaikea tehdä.

Olin itsekin muutaman viikon sairaslomalla silloin, koska olin niin väsynyt ja stressaantunut kaikesta siitä kauheudesta, mitä tauti toi mukanaan.

Nyt olen itse sairastunut rintasyöpään. Olen menossa leikkaukseen 24.1. Pelko ja ahdistus on taas suuri, mutta nyt mieheni on tukenani ja uskomme että meille käy yhtä hyvin nyt kuin silloin viisi vuotta sitten, eli kaikki kääntyy parhain päin.

Toivotan voimia alkuperäiselle kirjoittajalle ja hänen miehelleen ja läheisilleen sekä kaikille muillekin, jotka tämän kavalan taudin kanssa kamppailevat.
Kehäkukka | 20.1.2007 klo 19:20:22