Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Eturauhasen poiston jälkeen vaipat ja muut asiat?
Hei,Toipuminen leikkauksen jälkeen on kovin yksilöllistä ja riippuu myös isäsi iästä (minä olin 56v). Leikkauksen jälkeen (yleensä 3-6vrk) tullaan kotiin virtsapussi vyötäröllä ja tällöinhän ei vaippoja tarvitse. Noin 2 viikon kuluttua leikkauksesta mennään takaisin sairaalaan ja päivätoimenpiteenä poistetaan virtsapussi letkuineen ja tämän jälkeen toisilla virtsanpidätys toimii jo heti ja toisilla ei(minulla toimi ja en tarvinnut vaippoja). Sairaalasta saa mukaansa muutaman vaipan ja jos pidätys ei toimi niin sitten esim. apteekkiin vaippaostoksille. Autolla ajaminen onnistuu yleensä jo tässä vaiheessa. Autolla ajamista ei estä muu kuin leikkaushaavasta paraneminen joka yleensä vie 1-2 vko leikkauksesta, itse ajoin autoa 4 vrk leikkauksen jälkeen eli heti kun pääsin kotiin, mutta varovasti piti polkimia painella sen verran aristi leikkaus kohta.
- Re: Eturauhasen poiston jälkeen vaipat ja muut asiat?kuu