Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Haluatko osallistua dokumenttiin saattohoidosta?

Hei!
Olen itse isäni kuusi vuotta sitten myeloma multiplexille menettänyt 26-vuotias nainen, koulutukseltani röntgenhoitaja. Syöpä on tullut tutuksi siis sekä perheessä että opinnoissa. Nyt opiskelen elokuva-ja tv-ilmaisua. Haluaisin tehdä dokumentin, jossa olisi yksi päähenkilö, jonka matkaa sairauden edetessä seurattaisiin, lähinnä keskustelutilanteiden muodossa, ehkä myös hoitotilanteissa. Aihe on lähellä sydäntäni, ja etsin henkilöä, joka on halukas keskustelemaan ja kertomaan avoimesti tunteistaan ja tilanteestaan. Myös sairastuneen lähipiirin ajatuksia olisi hienoa saada mukaan. Samalla toivoisin voivani itse toimia jonkinlaisena tukihenkilönä, jos kaipaat kuuntelijaa. Voin myös kertoa oman tarinani omaisen näkökulmasta, tunteita ja ajatuksiani.
Aihe on ehkä arka ja tietenkin henkilökohtainen, mutta kuitenkin tärkeä ja koskettava. Haluaisin välittää katsojille tunteen, jossa sairastunut ja hänen läheisensä elävät. Dokumentti olisi varmasti erittäin mielenkiintoinen kaikille ihmisille, ja myös muille sairastuneille tai heidän omaisilleen. Samalla siitä jäisi jälkipolville kuva itsestäsi.
Jos kiinnostuit, jätä viesti, niin voimme keskustella asiasta tarkemmin.
Ystävällisin terveisin, Katja Niemi
Fendi | 11.12.2007 klo 14:52:22