Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: PELKOTILAT
Hei!Vastasinkin sinulle jo tuolla toisessa ketjussa. Tämä olisi varmaan jo ihan jonkin muun aihealueen kysymys, esim "Lähipiirissä syöpäpotilas" tai noissa kahdessa ensimmäisessä keskustelufoorumin aihepiirissä.
Minä sain sairauteni alkuvaiheessa nukahtamislääkettä, jota käytin leikkausta odottaessani kotona. Myöhemmin kun levinneisyys todettiin sain lääkettä myös ahdistukseen. Lienee selvennettävä, että olen aina suhtautunut vähättelevästi ihmisiin, jotka tuntuvat turvautuvan tällaisiin psyyken lääkkeisiin liian helposti. Mielestäni tunteet ovat tarpeellisia eikä niitä saa paeta, diapamilla ei asioita saa ratkaista. Sitä en saanut, mutta koin, että pääsin ahdistavien ajatusten kehästä, lääke toimi hyvänä unilääkkeenäkin. Ja jouduin korjaamaan käsitystäni: lääke ei turruttanut tunteitani vaan antoi päinvastoin voimia käsitellä ne.
Toinen iso ja varmaan monelle riittävä asia on saada keskustella asioitaan, ystävien, läheisten ja vaikkapa asiantuntijoiden kanssa. Niitä kaikkia olen itse käyttänyt. Itse olen myös kirjoittanut paljon. Jos olisin paremmassa kunnossa, lisäisin listaan vielä liikunnan, kovasti kaipaan kunnon lenkkejä myös henkisen jaksamisen kannalta, itse en vain enää niihin pysty. Oman äitini sairastaessa tein sitä pidempiä juoksulenkkejä mitä rankempaa sairaalassa oli, jaksoin sitten valvoa ne pitkät viimeisetkin yöt siellä.
Jos kärsit kovasti unettomuudesta, hae siihen apua. Pidä huolta itsestäsikin. Itselleni rukous ja usko merkitsee myös paljon, siksi toivotan sinulle siunausta.
- PELKOTILATsurusimmu
- Re: PELKOTILATRia09
- Re: PELKOTILATmies