Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: PSA:n nollataso

Jukarhu ja muutkin, millaisia PSA-lukuja teillä on ollut pitkällä aikavälillä leikkauksen jälkeen?

Se on kai tunnettua, että itse PSA-arvo ei ole se tärkein, vaan sen kahdentumisaika kuten täälläkin on mainittu.

Itse olen kyllä luottavainen ja muutenkin toiminnot alkaa olemaan kohta lähes entisen luokkaa, joskin vessaan pitää päästä vielä nopeasti. Tämäkin kuulemma paranee ajan myötä. Ainakaan vielä leikkauspäätös ei kaduta.

Tosiaan, vaikka syöpä olisi ollut kapselin sisäinen, negative margins ja PSA on lähes nolla leikkauksen jälkeen, niin siitä huolimatta kaikki ei ole selvää. Edellä oleva pätee minuun, mutta silti urologini sanoi minulle, että todennäisyys sille, että syöpä uusiutuu on jopa 30%. Tämä tuntuu aika käsittämättömältä ja en tätä en kyllä usko. Leikkaava lääkärini sanoi taas että mitä todennäköisemmin on nyt parantunut. Ota tästä nyt selvää.
Hämmentynyt | 8.12.2010 klo 17:58:22