Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kahdeksan viikkoa leikkauksesta

Hei Albert,

hienoa, että leikkaus on takanapäin!

Tuo pahoinvointi oli varmasti ikävä kokemus, mistäköhän se mahtoi johtua? Liittyikö mahdollisesti nukutukseen jotenkin?

Pääsit myös katetrista suunnitelmien mukaan eroon. Jostain luin, että 75 prosenttia pääsee katetrista viikon päästä. Joillain sitten kestää pidempään, itselläni meni viisi ja puoli viikkoa.

Oman kokemukseni mukaan pari ensimmäistä päivää katetrin poiston jälkeen oli pidätyskyvyn suhteen arvaamattomimmat, aika äkkiä alkoi jonkinlaista pitoa löytyä. Itse olen nyt tämän viikon (noin seitsemän viikkoa katetrin poistosta, 3 kk leikkauksesta) uskaltanut jo käydä töissäkin ilman vaippaa. Olen kehitykseen varsin tyytyväinen, olin varautunut pidempäänkin inkontinenssiaikaan. Tai ehkä vielä oikeampaa olisi sanoa, että en oikein tiennyt mitä tuon suhteen pitäisi odottaa. Toipuminen lienee hyvin tapauskohtaista. Fysioterapeutin antamia ohjeita kannattaa noudattaa! Teen harjoituksia edelleen.

Virtsasuihku on nyt varsin vahva. Vaikka en ennen leikkausta varsinaisesti virtsaamisongelmista kärsinytkään (eikä eturauhanen ollut suurentunut), niin täytyy sanoa, että nyt sujuu paljon paremmin. Eli ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin!

Erektio antoi pitkään odottaa itseään, ei esiintynyt minkäänlaista aamujäykkyyttä tms. Nyt sitten pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran Sildenafilin turvin homma vähän yllättäen toimi molempien osapuolien kannalta täysin tyydyttävästi. Satavarma tuo ei vielä ole lääkkeenkään kanssa, mutta eiköhän se siitä ajan mittaan kohene. En ole vielä ottanut stressiä asiasta, päällimmäisenä edelleen on ilo siitä, että leikkaus on takanapäin ja PSA tällä erää mittaamaton.

Hyvää toipumista Sinulle ja valoisaa alkavaa kevättä kaikille muillekin palstan lukijoille (eihän tässä oikein talvea ole vielä tullutkaan)!
jukka56 | 27.2.2014 klo 19:47:02