Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nesteen kertyminen?????

Mulla kolmatta viikkoa leikkauksesta. Kävin jälkitarkastuksen yhteydessä (2 vkoa leikkauksen jälkeen) samalla punktiossa, poistettiin 550 ml kainalon alta ja n. 300 ml rintalastan päältä. Heti seuraavana päivänä punktion jälkeen nestettä oli kertyny melkein saman verran, ainakin tuntui kyljessä.

Eli siihen en osaa vastata kuinka kauan nesteen kertyminen kestää mutta ainakin itse olisin voinut käydä varmaan päivittäin punktiossa. Laiska kun olen, otin vain selvää onko turpoilu vaarallista ja kun ei kuulemma ole, ajattelin että ehkä kerran viikossa riittää.

Sitä paitsi ainakin mun kohdalla turpoilu on jostain syystä vaihdellut, nesteen (veden) juominen on tuntunu laskevan turvotusta ja muutenkin riippuu päivästä ja vuorokaudenajasta. Tai sit vaan kuvittelen.

Tunnoton kainalo vielä lisää sitä turvotuksen tunnetta, aivan sama kuin hammaslääkärissä käydessä jos puudutetaan jompi kumpi poski ja/tai huuli, se tuntuu turvonneelta vaikkei sitä oliskaan.

Älä siis suotta huolestu, loppujen lopuks moni asia on normaalia, vaikka sitä pelästyykin ens alkuun.
tigemauk | 18.9.2008 klo 22:46:23