Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onervaa ajatellessa
Kiitos Onerva,Olet rohkea, kun uskalsit tulla kertomaan tänne tämän, koska moni jäi ajattelemaan, mitä sinulle mahtaa kuulua. Toivoimme tietenkin että jokin ihme olisi saanut syöpäsi rauhoittumaan, mutta nyt olet siis jo sivuuttanut sen vaiheen, että sijoittaisit toiveesi elämään...
Olen pahoillani asioiden saamasta käänteestä, mutta muistan, miten rohkaisevasti kirjoitit niistä vuosista, jotka hoitojen aikana sait. Minulle jäi mieleen, että olet kuitenkin kaikesta huolimatta elänyt täyttää elämää ja pitänyt kiinni jokaisesta päivästä sellaisena kuin se on annettu. Siinä on meille jokaiselle opittavaa ja muisteltavaa, ja minulle ainakin opetit sen, että elämässä voi olla tavoitteita tästä vaikeasta sairaudesta huolimatta. Pidän sen mielessäni, Onerva, ja siunaan Sinua Kantelettaren sanoin:
Varjele, vakainen Luoja,
kaitse, kaunoinen Jumala,
ole puolla poikiesi,
aina lastesi apuna.
Aina yöllisnä tukena,
päivällisnä vartiana.
Aita rautainen rakenna,
kivilinna liitättele
ympäri minun eloni,
kahen puolen kansoani,
asukseni, ainokseni,
tuekseni turvakseni.