Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Seurantaan?
Onko teillä samanlaisia kokemuksia hoidosta ?Sairastuin kohdunkaulan syöpään lokakuussa -08.Stage 2b,Gradus2. Levinneisyyttä parametrioon, jolloin ei leikata. Kuvissa näkyi myös epäily levinneisyydestä viereiseen rasvakudokseen sekä suurentunut imusolmuke. Näistä löydöksistä lääkärit eivät minulle koskaan kertoneet eli epäilyjä ei potilaalle kerrota. Nyt käynyt ensimmäisen sytostaattihoidon sekä ulkoisen ja sisäisen sädetyshoidon läpi. Ne onnistuvatkin hyvin lukuunottamatta sisäistä sädetystä jossa instrumentin pituus ei riittänyt ja näin ollen sädetys juuri tuohon parametrioon olisi kuulemma voinut onnistua paremminkin. Tätäkään en lääkäriltäni saanut kuulla vaan fyysikolta. Lääkärini on vaihtunut 4 kertaa. 2 kertaa olen saanut erillaisen hoitosuunitelma eri lääkäriltä samaan hoitoon.3 kertaa olen saanut uudelta lääkäriltä eri lääkkeet, koska kuulemma aikaisempi määrännyt vääriä.Nämä kokemukset kyllä valitettavasti ovat syöneet uskottavuutta hoidon tasoon vaikka kuinka väitetään yleisellä sektorilla hoidon olevan huippu luokkaa.Joulukun lopussa minua hoitanut lääkäri sanoi hoitojen jatkuvan sytoilla vuoden 09 alussa. Nyt kuitenkin yllätys, yllätys tammikuun alussa taas vaihtunut lääkäri laittoi seurantaan 3kk välein,seuraavat kuvaukset ja jatkohoidon suunnittelu 6kk päästä!!! Tiedän että hoitojen vaikutus kestää vielä kuukausia niiden päätyttyä, mutta koska tuumorini oli kookas ja hoitojen loppupuolella otettujen kuvien mukaan pienentynyt kolmanneksen.(Paitsi parametriossa tilanne ennallaan) En oikeen ymmärrä miksi kuvataan ja jatketaan hoitoja vasta 6kk päästä? Millaisia hoitotaukoja teillä on ollut sytojaksojen välillä? Yritimme mieheni kanssa tällä viimeisellä lääkärikäynnillä kysellä asiasta, jolloin lääkäri ihan silminnähden kiukustui ja teki selväksi, ettei meidän tarvitse asiasta mitään tietää. Kun sairastun ja menen terveyskeskukseen kyselen varmasti oireista, hoidosta jne. Mutta nyt kun olen vakavasti sairastunut en saisi kysellä mitään!
- Seurantaan?maarit2
- Re: Seurantaan?Kristitty Lilja
- Re: Seurantaan?maarit2
- Re: Seurantaan?Kristitty Lilja