Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: nestekertymä rinnanpoiston jälkeen
Hei äityliini!Arvelen päässeeni vähällä, kun kävin poistattamassa nesteitä noin kuukauden ajan leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen mitään ei ole saatu ulos, vaikka jotakin pientä pöhötystä on vielä nytkin - sytojen aikana - havaittavissa. Erilaisia tuntemuksia on leikatulla alueella muutenkin, vaikka itse leikkauksesta on jo aikaa neljä kuukautta. Osa on nestevirtauksesta aiheutuvaa painetta, joka minulla säteilee kylkeen ja palleaan, osa on haavakipua, joka syntyy, kun verisuonet ja hermot hakevat uusia paikkojaan.
Tuntuu siltä, että leikatulla alueella on paljonkin tuntoa jäljellä ja että sellaista paikkaa ei olekaan, mikä olisi kokonaan tunnoton. Kiva olisi todella kuulla muiltakin, miten pitkään toipuminen ja nesteen keräytyminen on kestänyt. Erityisesti minua on askarruttanut se, voisiko osa kivusta ja paineesta olla peräisin maksasta, joka hoitojen edetessä on taatusti enemmän kuin lujilla.
T. Karhutar
- nestekertymä rinnanpoiston jälkeenäityliini
- Re: nestekertymä rinnanpoiston jälkeenKarhutar
- Re: nestekertymä rinnanpoiston jälkeentanssityttö