Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

rintasyövän oireet

Minulta on oikeasta rinnasta leikattu kaksi kertaa hyväänlaatuinen ns. kudospatti. Nyt rinnassaní on särky johon olen mm. nurkkuessani herännyt ja niinkuin olisi jokin lanka tiukalla. Kun tunnustelen sieltä löytyy aristava paikka, mutta varsinaista kyhmyä en ole löytänyt. Oikeaa ja vasenta rintaa kun vertaa oikeassa on niinkuin olisi joku kolo ja sen raunat kovia. Johtuneeko tuosta kahden kyhmyn poistosta. Kuitenkin hermostuttaa. Ikää on jo sen verran että mistään maitotiehyeiden tulehduksesta ei ole kysymys. (kohta 60 v.)
Kävin 2008 mammografiassa ja silloin kaikki ok. Ultrasivat myös. Sairstan kilpirauhasen syöpää joka teki etäpesäkkeen keuhkoihin, toivottavasti hoito on sen tappanut. Se että syöpä on minulla levinnyt veriteitse, vähän hermostuttaa, mistä sen tietää missä se silloin on. Kannattaakohan minun noiden rintojen säryn vuoksi olla huolissaan. Voikohan se johtua esim. hormoonitoiminnan muutoksesta. Olen käyttänyt hormooni geeliä ainakin 15 vuotta, ja sitähän on tutkittu että se voisi aiheuttaa rintasyöpää. Olen sen kuitenkin lopettanut noin 5 vuotta sitten. Nuorempana leikattu kohtu ja munasarjat pois kystien vuoksi, joitka lääkärin mukaan olisivat voineet muuttua syöväksi. Olivat kuulema sen laatuisia, tiedä sitten.
inari | 24.1.2010 klo 10:12:20