Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpäkö? Edelleen peloissani.

Hei kaikki!

Täällä jo kerran pohdiskelinkin asiaa, mutta kun edelleen pelottaa, niin pitää pohdiskella lisää.
Kerroin siis viimeksi, että olen 30-vuotias ja kärsinyt rankasta elämän vaiheesta sen jälkeen, kun jouduin seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Epäilin, että stressi olisi osa syynä "sairasteluuni". Viime kesänä huomasin vasemmassa rinnassani muutoksen, eli nänni on vetäytynyt keskeltä hieman sisään päin.
Kävin siitä silloin mammografia ja- ultraäänikuvassa, joista ei löydetty mitään ja lääkäri sanoi, ettei jatkotutkimuksia tarvita. Uskoin, mutta jäin pelkooni. Nännini on edelleen "sisään päin" kääntynyt. Ja molenmin puolin nänniä on ikään kuin tummat "rasvapatit"(En osaa kuvailla), ja minusta suoraan sanoen nänni on esteettisesti ruman näköinen. Ja viimeisimpänä pelon aiheuttajana on ollut vasemman kainalon alueella oleva nuppineulanpään kokoinen kova patti. En halua kuulostaa hysteeriseltä, mutta tuntuu, ettei minua usko kukaan, kun kerron rinnastani...
Eli hyvät naiset, mitä minun pitäisi tehdä?
Uudestaan "mammoon" en haluaisi mennä ja pienellä paikkakunnalla asun, joten tutkimusmahdollisuudet ovat vähäiset. Haluaisin vain tietää, mikä rinnassani oikeasti on..
Sonia | 23.1.2008 klo 23:13:11