Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Sädehoidon jälkihoito
25 kerta-annoksen sädehoito päättyi 4.5.07. Minulla ei ollut mitään ongelmia iholla eikä muutenkaan viiden viikon hoidon aikana. Kävin tavalliseen tapaan töissä joka päivä ja hoidoissa iltaisin. Viisi päivää hoidon päättymisestä kainalon iho alkoi vahvasi punoittaa ja kirvella. Soitin sädehoito-osastolle saadakseni lisähoito-ohjeita/lääkärin konsultaatiota tms.. Röntgenhoitajan vastaus pulmaani oli, että se on vain kestettävä, koko iho usein kuoriutuu pois, pitää suihkutella, ottaa ilmakylpyjä ym. moneen kertaan kuultua. Kun sitkeästi kysyin, että mitä tulisi tehdä, kun en kohta kestä kipua ja turvotusta, vaikka olin hoitanut ihoa ohjeiden mukaan, ottanut Buranaa ja toiminut parhaani mukaan, hoitaja antoi neuvon mennä terveyskeskukseen tai yksityiselle lääkärille. Monen mutkan kautta sain vihdoin ajan sädehoito-osaston lääkärille ja häneltä antibioottikuurin ja kortisonivoidetta. Olen toipumassa. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia? Oletteko saaneet ohjeen käydä yksityisellä lääkärillä? Olen potilaana Hyksin syöpätautien klinikalla.- Sädehoidon jälkihoitoliisukka