Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: DIEP ja SIEA rinnat on nyt rakennettu
Hei Maiden ja kaikki joita korjausleikkaus kiinnostaa tai on ajankohtainen. Minut aikanaan leikattiin 3/2010, joten odotin korjausta kolme vuotta. Vatsasta tehty korjaus on iso leikkaus ja vaatii sitä haluavalta kyllä mielestäni sitoutumisen ja kovan tahtotilan. Toisaalta rinnoista tulee omasta kehosta rakennetut jotka muokkautuvat luonnolliseksi ajan kanssa.Korjausleikkauksestani on nyt noin 5 viikkoa ja voin itse asiassa aika hyvin. Olen kävellyt joka päivä useamman lenkin, jotta verenkierto lähtee käyntiin ja ilmakin on ulkona mukava. Käsiä jumppaan päivittäin, sillä jälleen niiden liikeradat pitää venyttää toimimaan. Tosin tilanne ei ollut ihan niin hankala kun syöpäleikkauksen jälkeen. Rintojen välistä haavani on valitettavasti tulehtunut ja hiukan auki. Käyn haavapoliklinikalla näyttämässä sitä ja saan sieltä uuden ohjeet. Nyt ohjeena on ollut suihkutella haavaa päivittäin ja laittaa sellaista nauhaa siihen päivittäin. Tosi ällöä, mutta ehkä se paranee pian. Sairaslomaa minulla on vielä muutama viikko ja uskoisin sen riittävän kunhan tuo haava vaan paranisi. Arpikohtia olen öljynnyt ceridal öljyllä päivittäin. Eli tekemistä riittää kun kaikki tekee päivittäin.
Olen kuitenkin todella tyytyväinen rintoihin ja niiden kokoon. Pientä epäsymmetriaa on ja olen jo jonossa pieneen viilaukseen joka tehdään rasvansiirrolla puolen vuoden päästä. Eli projektini jatkuu vielä jonkun aikaan. Vaatteita on kiva pukea kun ei tarvitse ajatella proteesin pilkottelua ; ) Kipulääkkeitä syön edelleen, mutta pääsääntöisesti olen kipein aamulla jolloin otan Lyrican ja Panadolin. Tämä usein riittää koko päiväksi. Eli lääkkeetkin on vähentyneet reippaasti. Nukkua en voi vielä kuin selälteni, joka on sinänsä ongelmallista kun puutuu ihan, kun ei voi mennä kyljelteen.
Toivotan sinulle torstaille hyviä kysymyksiä arviokäynnille ja toivottavasti pääsette lopputulokseen, jotta pääset jonoon. Mielestäni korjaus on osa tätä paranemisprosessia.
- DIEP ja SIEA rinnat on nyt rakennettukesätuulahdus
- Re: DIEP ja SIEA rinnat on nyt rakennettuMarryMaiden
- Re: DIEP ja SIEA rinnat on nyt rakennettukesätuulahdus
- Re: DIEP ja SIEA rinnat on nyt rakennettuMarryMaiden