Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Munasarjasyöpään Caelyxia

Nyt sitten aloitettiin taas Caelyx-hoito munasarjasyövän hoitoon.
Olen saanut sitä aiemminkin ja ekalla kerralla 6v sitten tehosi ihan hyvin, silloin tosin sain perään myös Carboplatinia, joka sarja jouduttiin lopettamaan allergisen reaktion vuoksi. Kuitenkin reilun vuoden hoidoton aika sen hoidon jälkeen.
Toisen kerran sain sitä 2008 kesällä, mutta vaihdettiin kun markkeri ei lähtenyt kunnolla laskemaan. Sen jälkeen Navirel, markkeri taas hiukan alaspäin, sitten vielä Taxol viikkohoitona ja markkeri tuli taas hiukan alaspäin.
Lopulta 2009 loppuvuodesta olin jo totaalisen kyllästynyt viikottain hoidossa ramppaamiseen, markkeri sahasi toukokuusta lokakuuhun 40-50 välillä, ei noussut mutta ei laskenutkaan, joten päätettiin pistää sytohoidot tauolle ja kokeilla Tamoksifeenia.
Markkeri alkoi heti nousta joten lopetin sen hoidon parin kuukauden jälkeen ja lähdin kokeilemaan virushoitoa. Kolme kertaa virushoito ja markkeri oli 120 lukemissa. Kolme kuukautta se pysyi paikallaan, mutta toukokuussa oli sitten noussut vajaaseen 150 ja kesäkuun alussa 166 eli suunta ylöspäin ja sytohoito aloitettiin.
Nyt sitten jännittää miten vaikuttaa, koska virushoito voi kuulemma aktivoida sytostaatteja uudelleen niin että hoidot jotka eivät enää ole tehonneet tehoaisivatkin taas. Aika näyttää miten käy, tietysti toivoisin että edes jotakin hyötyä olisin saanut siittä virushoitosatsauksesta (sehän on kokeellista itse maksettavaa hoitoa), toki nytkin olin ilman sytoja puoli vuotta.
Odotukset virushoidon suhteen olivat tietysti kovat, mutta ainakaan minun kohdallani se ei tehonnut odotetusti. Kaikki keinot on kuitenkin käytettävä, ensi kuussa tulee 13v täyteen tämän taudin kanssa, joten sytostaatit on kyllä jo aika hyvin kokeiltuna.

Tsemppiä ja voimia kaikille taudin kanssa taisteleville ja kaikesta huolimatta mukavaa kesää!
toiveikas | 11.6.2010 klo 00:26:54