Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mimmoista käden turvotusta??

Heippa !
Osaan kertoa vain omasta kokemuksestani, en ole alan ammattilainen: Yleisenä periaatteena sanoisin, että tärkeintä on turvotuksen ennaltaehkäisy. Avainasemassa on jatkuva kompressiohihan käyttö, yötä-päivää. Toinen tärkeä asia on säännöllinen venyttelevä jumpppa mielellään aamuin-illoin, esim keppijumppa. Ohjeita saa esim tältä sivustolta tai fysioterapeutilta.
Itse olen lisännyt päiväohjelmaani myös puolen tunnin itse tehdyn lymfahieronnan, joko aamulla tai illalla aina kun mahdollista. Poreamme on myös osoittautunut oivaksi tuvotuksen poistajaksi.
Itselläni käsi pääsi valtavan kokoiseksi viime talvena, kun hoitoon pääsy viivästyi eikä minulla ollut vielä oikein näkemystä lymfaödeeman vakavuudesta.
Turvotustaipumus on käittääkseni elinikäinen riesa, jonka kanssa joutuu vain elämään. Hyvää jatkoa sinulle !
Terv Pallu
Pallu | 30.5.2013 klo 21:14:34